expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

donderdag 8 december 2016

To wereldwijf of not to wereldwijf...


Was het eigenlijk niet van plan maar ik ga toch (ook) maar weer bloggen via deze weg. Ja zeker, ik blog ook via de LINDA. als wereldwijf, maar sinds een paar maanden is er een nieuwe editor en daarmee waait er daar een andere wind.

De wereldwijfstukken moesten ineens journalistieker. Maar ik ben helemaal geen journalist! Ik wil recht vanuit mijn hart schrijven over alles wat mij hier in de States bezig houdt. Ik wil weer schrijven wat er te pas en te onpas in mijn koppie op komt en me niet altijd committeren aan dat wereldwijven-format.

Ik mis de spontaniteit van het schrijven over de soms piepkleine dingen. Dat vond ik eerlijk gezegd altijd de kracht van de wereldwijven blogs. Dat wat je nergens anders las, dat las je daar. Gekke belevenissen, persoonlijke verslagen die soms aansluiten op het nieuws. Maar soms ook totaal niet.

Wil schrijven over hoe die gekke Amerikanen me altijd weer weten te verbazen. Maar ik wil ook kunnen schrijven over 'het weer' als ik daar zin in heb. Of over iets stoms wat de kinderen hebben meegemaakt of hebben uitgevreten. Schrijven over die compleet maffe hond van ons. Schrijven over het leven.

En daarom ga ik dus het bloggen via deze weg weer oppakken. Kan ik weer heerlijk ongebreideld mijn verhaal doen. Het zal er vast niet zo gelikt uit zien als via LINDA. maar dat is dan maar zo.  Mèt en zonder taal- en stijlfouten is dit mijn blog.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten